Jak zbohatnout na internetu – II. díl

V prvním díle článku „Jak zbohatnout na internetu“ jsem psala o tom, že abyste dokázali zbohatnout jen a pouze díky internetovému prostředí, tak potřebujete znalost online prostředí a hlavně originální nápad, který bude pro zákazníka natolik užitečný a atraktivní, že bude ochoten vyměnit jej za peníze, tedy koupit si od vás nabízený produkt, službu nebo jiné uspokojení svých potřeb.

Setkala jsem se mnohokrát s tím, kam až může zajít lidská drzost a hloupost a touha po rychlém a snadném zbohatnutí v online světě. Nejlépe bez práce. Krást a kopírovat je v online světě relativně snadné. A pro někoho příliš lákavé, než aby si dal práci s přemýšlením. Téměř denně tak přibývají nové weby a blogy, které mají díky pronájmu reklamních ploch, affiliate programům, eBookům a online kurzům vydělávat provozovateli snadno peníze. „Stačí“ přivést na web dostatek návštěvníků, kteří budou klikat na reklamy a kupovat doporučené zboží nebo služby.

Ale pokud si po přečtení tohoto článku uchováte v paměti jedinou myšlenku, pak ať je to tato:

Chcete-li tvořit své vlastní webové stránky, pište své vlastní, autorské texty. Zapomeňte na kopírování!

Buďte originální

Chcete-li se inspirovat zveřejněným tématem nebo citovat část textu, uvádějte odkaz na autora a zdroj. Pouhé kopírování textů není jen otázkou autorských práv. Identický článek na různých webových stránkách považují vyhledávače za duplicitu a to vám v online prostředí uškodí. I v případě zboží, které nabízí několik různých eshopů se vyplatí investovat trochu času do vlastního originálního popisu.

Založit své podnikání jen na krádeži cizích textů a blikajících reklamách je hodně krátkozraké. Vytvořit web, vkládat na něj kradené texty a fotky a všude nechat blikat bannery k placeným reklamám a affiliate programům, může sice „podnikateli“ pár korun vydělat, ale zjistí-li návštěvník, že tentýž obsah najde i jinde, bude se vracet? A bude pořád klikat na ty stejné bannery a kupovat to stejné zboží a služby?

Postavit své webové stránky nebo komunity na sociálních sítích na pouhých citátech, afirmacích, motivačních obrázcích nebo krásných fotkách, je také příliš snadné a levné. Nebo spíše laciné. Poměrně rychle si vybudujete základnu fanoušků, když uveřejníte citáty známých osobností, zejména když to jsou citáty velmi pozitivní a motivační. Uveřejňovat fotky krásných zemí a míst, sdílet dojemná videa a srdcervoucí cizí příběhy, i to vám poměrně rychle přivede fanoušky. Ale je otázka, čeho chcete dosáhnout.

Pokud jste fotograf, reportér nebo se zabýváte turistickým ruchem, tak jsou krásné fotky hezkých míst tam, kde mají být. Jestliže se zabýváte osobním rozvojem, motivační citáty se o vás očekávají. Nabízíte svůj produkt nebo službu, kterou pomocí vizuálních dojmů komunikujete snáz.

Ale snaží-li se někdo podbízet cizími hezkými obrázky a citáty jen proto, aby získal návštěvníky na své webové stránky, plné kradených textů a blikajících reklam, je to špatně.

Neřešte jen rychlé zbohatnutí. Obchodujte!

„Tajemství šéfkuchaře“ nebo „Rychtářova bašta“?  Sdělte na rovinu co děláte! Jaké zboží nebo služby nabízíte? Proč to skrývat? Stydíte se snad za něco?

Přestaňte se zabývat tím, jak rychle a bez práce zbohatnout na internetu. Ona totiž snaha vymyslet něco „bez práce“ je často náročnější než práce sama. Zaměřte se raději na to, čeho chcete v životě dosáhnout a jaké cesty vás k cíli mohou dostat. Pokud chcete na internetu obchodovat, naučte se nejdříve obchodovat s živými lidmi. Jestliže chcete vytvořit nový online magazín, který bude jiný než ty ostatní, naučte se psát originální články.

Všechno je to obchod. Nabídka versus poptávka. Prodej výrobků, služeb nebo zážitků a jejich směna za peníze nebo jinou protihodnotu. „Něco za něco“. Obchodujte! A budete-li to dělat dobře, bohatství přijde jako „vedlejší produkt“.

Jestli je váš nápad pro někoho užitečný a je ochoten jej vyměnit za peníze, to ukáže jen PRAXE. REÁLNÝ ŽIVOT. Důležitá je odvaha vyzkoušet svůj nápad. Odvaha jít se svojí kůží na trh a komunikovat s živými lidmi. Komu prodáváte své zboží? Lidem. Komu prodáváte své služby? Lidem. S kým komunikujete pomocí webových stránek, newsletterů, sociálních sítí? S lidmi. Ano, i vy jste člověk.

S čím obchodovat? Jaké služby nabízet?

Na tyto otázky si musí každý podnikatel odpovědět sám. V knihách i na internetu je spousta dostupných rad o tom, jak si zpracovat podnikatelský plán. Různé šablony jsou dokonce i volně ke stažení. Stejně tak si můžete stáhnout zdarma spoustu eBooků a shlédnout stovky hodin motivačních a vzdělávacích videí.

Ale pamatujte na to, že žádný univerzální recept na úspěch pro všechny neexistuje. A mnoho eBooků a vzdělávacích videí, kurzů a článků bylo vytvořeno lidmi, kteří podlehli davové psychóze s názvem „jak rychle zbohatnou na internetu“ a snaží se pouze kopírovat nápad někoho jiného a vydělávat na tom.

Originální nápad a podnikatelský plán musí vzniknout ve vaší hlavě.

Dobrá rada nad zlato

Poradci jsou zde od toho, aby nabídli podnikateli konzultaci a jiný náhled na věc. Mohou pomoct s průzkumem trhu, s realizací, připravit reklamní kampaň, poradit jak připravit web a jaké přednosti zdůraznit, na co si dát pozor, a které chyby odstranit.

Poradce prodává svoji znalost a zkušenostvšeobecná rada veřejně přístupná na internetu má pouze omezenou platnost, stejně jako rada v knihách nebo na školeních. Kvalitní rada „na míru“ už něco stojí. Podnikatel může díky zkušenostem poradce ušetřit spoustu peněz a starostí v začátku podnikání a spoustu peněz vydělat.

Jedna rada zdarma je však použitelná ve všech případech a měla by stát na samém začátku:

Podívejte se na váš podnikatelský nápad nejdříve očima svého budoucího zákazníka. Koupila(a) bych to, co sám(a) nabízím? Potřebuji to? A má to pro mě jako zákazníka skutečně takovou hodnotu?  Věřím tomu, co dělám?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *